2012. augusztus 25., szombat

Amerikai káposztasaláta





Az amerikai KFC-s ( coleslaw) káposztasaláta, saját változatát készítettem el. Azért nem írom, hogy eredeti KFC-s, mert az tárkonyecettel készül, az enyém pedig almaecettel ( Nigella után), és én vöröshagyma helyett lila hagymával készítem. Nagyon sokféle receptet olvastam, de végül nálunk ez a változat ízlett a legjobban.

Hozzávalók :

1 kisebb ( vagy fél ) fej káposzta
1 szál sárgarépa
1 fej lila hagyma
1 nagy pohár tejföl
1 kis tubus majonéz ( kb. 1 dl )
1 ek. cukor ( vagy foly. édesítő)
1 tk. só
3 ek. almaecet ( eredeti: tárkonyecet, vagy lehet citromlé is)
frissen őrölt bors


Elkészítés:

A káposztát közepes vastagságra legyaluljuk, a répát nagy lyukú reszelőn lereszeljük, a hagymát vékonyan felkarikázzuk ( negyed szeletekre ),  az egészet lesózzuk és hagyjuk állni.
Az öntethez összekeverjük a tejfölt, majonézt, almaecetet, kevés cukrot ( én foly. édesítővel szoktam ), és beledaráljuk a borsot. 
A káposztát kissé kicsavarjuk és beleforgatjuk az öntetbe. Akkor jó, ha legalább egy napot áll a hűtőben, hogy összeérjenek az ízek.
Bármilyen hús mellé nagyon finom, nálunk most provence-i csirkemellhez készült.


 Jó étvágyat hozzá ! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...